Deltagerbrev

Hej…..

Du modtager denne mail fordi du er tilmeldt vores løb “02022020 Palindromløbet” og det er vi utroligt glade for.

Vi har her forsøgt at samle den nyttige viden, som du måtte have brug for, så du får en god oplevelse på dagen.

Allerførst vil vi sige, at vi selvfølgelig er glade for den store opbakning, men samtidig er vi blevet blæst fuldstændig bagover af den store tilslutning 

Det hele startede den 1/1 med en en lidt tosset idé om at lave løb på denne lidt specielle dato. Vi troede på 20-30 deltagere, håbede på 50 hvis det gik rigtig godt.Men successen blev bare ved og ved og tilmeldingerne væltede ind, vi forsøgte flere gange at sætte foden i for at stoppe jer

men det lykkedes ikke, I blev bare ved og ved med at tilmelde jer – heldigvis.
Vi er nu oppe på 300 tilmeldte – fuldstændig fantastisk. Vi havde ikke engang i vores allervildeste fantasi troet på det tal.

Denne kæmpe opbakning har givet os en masse praktiske udfordringer, da det oprindelige setup slet ikke var gearet til så mange deltagere.
Udfordringerne har vi forsøgt at løse på bedste vis, de fleste er vi kommet i mål med, andre må vi tage som de kommer og vi håber virkelig I bærer over med os, hvis der er en smutter eller to 

Den væsentligeste ændring er, at vi har måttet flytte Start/Mål til Randers Naturcenter, da det oprindelige område slet ikke kunne bære så mange deltagere og heller ikke havde plads til tilsvarende antal biler.

Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget andet.
– Vi kommer nu tættere på byen.
– Det er kæmpe offentlig og GRATIS parkering indenfor 800 m fra start-/målområdet.
– Der bliver adgang til toiletter.
– Vi får mulighed for at tilbyde noget kaffe/thé efter løbet (håber vi kan følge med efterspørgslen, eller håber vi, at I er lidt tålmodige).
– Oprindeligt skulle løbet afvikles i Cannonbal stil, blandt andet skulle alle selv notere deres sluttid, når de kom i mål. Men da vi nu får adgang til strøm, giver det os istedet mulighed for at benytte et tidtagnings program. Dette mest for at lette det for jer, så I istedet kan bruge kræfterne på løbet og på at nyde den skønne natur ved Gudenå.
Vi har kun én licens til dette program, så vi kan kun registrere jer på en enkelt PC. Igen her håber vi også, at I holder god ro og orden når I kommer i mål, så vi får alle bippet ind (tiden tages ved at scanne en stregkode, der sidder på jeres startnummer).
Der er ingen grund til at mase sig foran, alle skal nok blive bippet og holder man køen, går det meget stærkere. Du vinder intet ved at mase foran, der er ingen præmier til vinderne – her løber vi for hyggen skyld og for at få frisk luft i skøn natur.
– Vi laver en lille forskydning mellem grupperne. Håber I tager godt mod idéen, da vi på den måde håber at kunne undgå det værste kø ved starten.

PRAKTISKE OPLYSNINGER

START/MÅL
Løbet har start/mål ved Randers Naturcenter, Gudenåvej 20, 8920 Randers

PARKERING (se kort på hjemmeside)
Da Naturcentret holder til på en lille sidevej og deler parkering med Kano- & Kajakklubben, beder vi alle om IKKE at parkere på Gudenåvej.
Vi henviser i stedet til den store offentlige og GRATIS p-plads ved Jernbanegade (benyt indkørsel overfor Rema 1000 eller ind via Regnskoven). Herfra er der ca 800m til NaturCentret (se kort eller tryk her)
I skal IKKE benytte parkeringspladsen ved Lidl – her er tidsafgrænset parkering og p-vagten kommer ofte forbi.
Hvis man ikke magter at gå ca 800m kan der kantparkeres på Hvidemøllevej. Husk færdselsloven gælder også om søndagen.

Alle lokale deltagere vil vi opfordre til at gå/løbe/cykle for at minimere antallet af biler i området.
FIND OS (se kort på hjemmeside)
Kommer du via E45, skal du tage afkørsel 40 ( Randers C ) og køre ind mod Randers.Passer forbi stadion, banegård og Lidl – drej ind på p-pladsen lige overør Rema (se kort)
Alle lokale deltagere vil vi opfordre til at gå/løbe/cykle for at minimere antallet af biler i området.
START TIDSPUNKT
Kl. 10:00 Marathon + halvmarathon
kl. 10:10 14 km + 7 km
Kl. 10:15 Walk

RUTE (se kort på hjemmeside)
– Rundstrækning på lige over 7 km (ruten skal gennemføres henholdsvis 1,2,3 eller 6 gange)
– Stort set flad (ca 12-14 højdemeter pr omgang)
– Helt bil og asfaltfri
– Semitrail med grussti, græs og trampetsti (trailsko ikke nødvendige)
– Går gennem engareal, så forvent vand/våde passager.
– Ruten går fra Naturcentret, følger Gudenå ind mod Randers. Går over gangbroen ved jernbanen. Gennem engene ud forbi den gamle bisonmark og videre ud under motorvejen. Følg gangbroen over Gudenå og drej skarpt mod højre og følg Gudenå tilbage mod Randers.
– Ruten er korteste vej rundt, så skal der snydes hjørner kræver det, at du krydser Gudenå 

😂

TOILET
Vi har adgang til 2 toiletter
Al brug af NaturCentrets område som toilet er forbudt og straffes med bortvisning (byens børneinstitutioner benytter områder i hverdagene)

OMKLÆDNING
Vi kan desværre ikke tilbyde omklædningsrum. Men der er læ/halvtag ved bygningerne.
Da der er garanti for våde sko/strømper, så medbring skiftetøj til efter løbet. Det kan opbevares i målområdet.

STARTNUMMER
Udleveres på dagen fra kl 8:30 ved start og skal være senest 10 min inden start.
Nummer SKAL bæres SYNLIGT FORAN
Kontrollér venligst dit startnummer her ( Startliste ) og husk dit nummer, dette gør det hurtigere at få det udleveret på dagen.

TIDSTAGNING
Sker ved indlæsning af stregkode på startnummer, så sørg for at denne er synlig, når du kommer i mål. Efter scanning fortsæt fremad, så der ikke opstår kø ved tidstagning.
Tiden tages ved gunstart, dvs alles tider starter når løbet gives frit.

DEPOT
Det er et depot ved målområdet, dette passeres af 14, 21 & 42 km når de påbegynder en ny runde.

FORPLEJNING
Efter mål & tidstagning er der ligeledes et depot i teltet på NaturCentrets område.
Der er ligeledes et bord med kaffe/thé/cacao og kage (husk lidt tørt tøj, så du kan holde varmes imens)

AFFALD
Det er STRENGT FORBUDT at smide affald på ruten
Der opstilles skraldespande i depotet.Tager man noget med fra depotet og spiser det undervejs, så medbringes emballage retur til skraldespanden!!
Vi blive punket fuldstændig hvis der smides affald i engene – og ser vi nogen gøre det, diskvalificeres de med det samme.

Finder du affald undervejs, er det total god trail-karma at samle det op og tage det med retur.

UDGÅ / SKADER
Skulle det utænkelige ske, at du ikke kan fuldføre løbet, SKAL du henvende dig i målområdet og gøre opmærksom på, at du nu er retur og er udgået af løbet, så vi kan notere dette på startlisten.Ellers ender vi med at skulle ud og lede efter dig, når løbet er slut.

DIPLOM & RESULTATLISTE
Kan dagen efter løbet udskrives via hjemmesiden ( www.like2run.dk ) 

MEDALJE
Der er selvfølgelig (som lovet) medalje til alle der gennemfører den distance de er tilmeldt.

ÆNRING AF DISTANCE

Vi har fået en del henvendelser vedr ændring af distance, følgende er gældende:
Hvis man ikke gennemfører den distance, som man er tilmeldt  tæller det som DNF (Did Not Finish). Dvs er man fx tilmeldt 14 km men bliver træt undervejs, kan man ikke stoppe efter en omgang og så ændre sin distance til 7 km.
Men vi tillader, at man opgradererfx man er tilmeldt 7 km, men får lyst til at nyde naturen en runde mere og løbe 14 km.Det man gør er, at efter man er kommet i mål og får bippet sit startnummer, gør man lige opmærksom på, at man er løbet en ekstra runde. Så ændrer vi distance i systemet efterfølgende, så distance og tid stemmer overens.Det er deltagernes eget ansvar at gøre opmærksom på dette senest ved målgang.

Spørgsmål eller lign kan stiles til info@like2run.dk – vi besvarer dem så hurtigt som muligt.

Vi satser på godt vejr og håber alle får en fantastisk dag..

Med venlig hilsen 
Like2run / Jesper Elfving

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial